Gastenboek

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jan Bausch schreef op 28 juni 2022
Afgelopen zaterdag 25-6-2022 , zijn wij met onze fokvereniging Utrecht uitgenodigd door Stal de Valkenhof ( eig. Valkhotel Hoofddorp ) om een rondleiding te krijgen door het prachtige park met div. vijvers , voilieres, stallen en weilanden. De rondleiding werd gegeven door William KLoosterman , die met zijn medewerkers verantwoordelijk is voor het wel en wee van de levende have en alles wat daarmee samenhangt t/m het inzaaien van verschillende soorten grasland e.d. . Bij aankomst om ca 1 uur werden we door William verwelkomt en getrakteerd op koffie met lekkers. William gaf uitleg over het hotel hoe de zaken voor de gasten geregeld zijn ( gratis parkeren , shuttlebus naar Schiphol etc.) alles tot in de puntjes verzorgd en nagedacht hoe het de gasten naar de zin te maken . Hij verteld ons ook dat na de recente uitbreiding het hotel het grootste van Nederland is geworden qua aantal kamers . Erg imposant ! Na de koffie was het wandelen geblazen over het uitgestrekte terrein ( ca 45 hectares) via prachtig aangelegde bestrating ( alles met auto bereidbaar) liepen wew langs een prachtige verzameling dieren . Natuurlijk waren we het meest geinteresseerd in onze hobby : de shetland pony maar de kuddee schapen , de brandrode runderen , de hollandse landgeiten , Emoes, en de fantastische verzameling papagaaien en parkieten en kakatoes en het hele kweekprogramma wat hier opgezet is ,was werkelijk ongelooflijk . Ook de zeer deskundige uitleg van William , die voor alle vragen de tijd nam , werd zeer gewaardeerd. Ook nu bleek maar weer eens dat hij zolangzamerhand een zeer uitgebreide kennis heeft opgebouwd van alle dieren waar hij verantwoordelijk voor is en hij kan er zeer bevlogen over vertellen : chapeau !! Voor mij was het de derde keer dat ik een bezoek mocht maken bij het vd Valk hotel Schiphol en steeds weer ben ik onder de inruk van het geheel en de nieuwe dingen die er nu weer te zien waren . Na een wandeling van ca 3uur ( en het verveelde nooit) kwamen we terug in het hotel waar we getrakteerd werden op heerlijk eten . We waren om 7 uur thuis met een zeer voldaan gevoel , we hebben een prachtige middag gehad waar we nog vaak aan zullen terugdenken . Ik wil hierbij William Kloosterman heel hartelijk danken voor dit bezoek , de uitleg en het delen van zijn kennis mbt het ponyfokken en de zeer waardevolle tips die hij ons meegegeven heeft. Natuurlijk wil ik hierbij ook de hr. Lucas vd Valk bedanken , voor de gastvrijheid en het openstellen van zijn prachtige park . nogmaals hartelijk dank , Jan Bausch
Even geduld...

error: Content is protected !!